marți, 16 martie 2010

Gogosi umplute cu gem si nuttela


Am facut de data asta niste gogosi...de imi vine sa ma laud singura...:-)) Am in casa un mofturos mic care nu mananca gogosi, dar astea chiar i-au placut si lui.
Iata ingredientele:
500 gr faina
50 gr faina pentru a infaina mainile si masa de lucru
4 linguri zahar
3 oua
200 ml lapte caldut
25 gr drojdie proaspata
zahar vanilat, un praf de sare, esente, coaja rasa de lamaie si portocala.
gem si nuttela pentru umplut (sa fie un gem sau dulceata mai tare, nu prea lichida)

Pentru inceput se face maiaua din putin lapte caldut, o lingurita de zahar si drojdia. Le punem langa o sursa de caldura pana cand se umfla.
Batem ouale, adaugam zaharul, sarea, vanilia, esentele, coaja rasa de lamaie si portocala. Le batem bine cu mixerul.
Faina o cernem intr-un castron mai mare, si cand drojdia s-a umflat o punem in faina, adaugam apoi amestecul de oua. Se amesteca toate, adaugand treptat cate putin din laptele caldut pana cand rezulta un aluat eleastic. Aluatul este destul de lipicios si trebuie infainate mainile, dar nu trebuie sa folosim prea multa faina pentru a nu se intari coca.

 Dam aluatul la dospit pentru 1 ora.

Dupa o ora arata asa:


Dupa ce a stat la dospit, taiam aluatul in 2 si intindem pe masa de lucru 2 foi nu prea groase. Cu ajutorul uni pahar decupam coca, punem in mijloc gem sau nuttela. A doua foaie o facem la fel cu acelas pahar. Punem cercurile obtinute peste cele cu gem si le lipim presand cu grija. Pentru a se lipi mai bine ungem marginile cu putin lapte, astfel nu se vor desface in tigaie.
Se aseaza intr-o tava presarata cu faina si se mai dau la dospit inca o ora.


Se prajesc in mult ulei incins, atentie mare insa, se prajesc foarte repede. Se dau prin zahar pudra si se servesc.

Delicioaseeeeee!!!

Reteta este luata de pe blogul Narniei adica de aici.

31 de comentarii :

  1. imi ploua in gura, arata apetisant

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ce ma ispitesti la ora asta tarzie..:P
    Foarte bine arata ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa este Olgutza...:-)) Te pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. ils sont si délicieux et appétissant bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  5. draga naina daca vad piticii mei pozele astea iar isi aduc aminte de gogosi si abia am facut duminica trecuta.arata foarte apetisante.aluatul e asemanator cu cel pe care il fac eu doar modul de umplere e diferit.acum intrebarea (sunt inca bolnava asa ca putina ingaduinta)
    marginile gogosilor se ung cu lapte apoi se lipes?sau se lipesc cele doua cercuri de aluat intre ele apoi se ung cu lapte?oare ai inteles ceva din asa frumusete de intrebare?pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Sarah ti-am vizitat ieri blogul si cred ca am luat raceala de la tine...si eu sunt terminata...zic sa suferim amandoua. Acum sa-ti spun cu gogosile, eu pun cu pensula putin lapte pe partea pe care am pus gemul, apoi pun si partea de sus si le presez bine cu mana sa se lipeasca, sa nu iese la prajit dupa care le dau la crescut. Nu am facut poze la partea cu montatul ca mi s-a luat lumina si le-am montat pe intuneric. Daca le prestezi si mai ai intrebari, sunt aici.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce pufoase sunt!!!!Imi plac mult de tot gogosile, dar sunt la dieta de 3 saptamani si din pacate nu ma pot abate. Dar raman cu pofta....

    RăspundețiȘtergere
  8. Ina draga imi pare rau de tine...cand termini dieta poti sa faci o portie....macar de pofta. O zi buna iti urez!

    RăspundețiȘtergere
  9. crede-ma ca abia astept ziua aceea in care voi manca gogosi :P

    RăspundețiȘtergere
  10. Naina, am ezitat sa-ti spun cat de mult imi plac aceste gogosi! De ce? Pai, am incercat sa trec de ele ca mi-ai facut pofta cu ele. Dar le-a vazut fiu-miu si a zis: Vreau gogosi! Faci si tu niste gogosi? Pai... era programat altceva! Si nu poti contramanda? Mi s-a facut pofta de gogosi! Asa ca, esti vinovata!... Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Elena copilul are dreptate, lasa ce iti propusesei si treci in ordinea de zi gogosile...sunt asa de bune...Yammmyy...Te pup si o seara buna!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Hey!!!!
    Super blog ai! Imi pare bine ca l-am localizat pe net, astfel ma mai ajuti si pe mine la bucatarie, fiind "incepatoare". Te felicit pentru toate bunatatile pe care le creezi cu atata daruire!
    Referitor la aceasta reteta de gogosele...doresc sa te intreb daca nu folosesc mixerul pentru a bate ouale cu celelalte ingrediente, imi va fi afectata cumva coca respectiva? Iar drojdia, la 500 g de faina, cata sa dizolv in apa? Am un pliculet de drojdie de 7 g, pe el scriind ca este echivalentul a 25 g drojdie proaspata.
    Multumesc frumos si sper sa ma primesti si pe mine in randul admiratorilor site-ului si ai activitatii tale...Te pup!
    Anisia, Bucuresti

    RăspundețiȘtergere
  13. Bine ai venit pe blogul meu Anisia! Nu are nimic daca nu bati ouale cu mixerul, poti sa le freci cu o lingura de lemn si la fel de bune ies, iar drojdia este de ajuns. Te pup si te mai astept cu intrebari si chiar sugestii!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt dementiale gogosile.am incercat mii de retete si nici una nu mi-a placut.au iesit extraordinar de bune.sincera sa fiu am avut marii dubii la inceput.ma asteptam sa fie goale in mijloc,in schimb sunt super pufoase.nici nu le-am mai pus zahar pudra ca sa nu mai vb de faptul ca le-am mancat fierbinti.super reteta.te pup

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim, multumesc pentru vizita si ma bucur ca ti-am putut fi de folos. Sa stii ca nu dai gres niciodata cu aceste gogosi. Eu le fac si cand am musafiri. Te mai astept in bucataria mea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Foarte bune au iesit. Multumesc frumos pentru reteta!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc pentru postarea retetei. Sincer prima data nu am avut incredere in ea ptr ca am incercat foarte multe retete de pe internet..toate insa fara succes. Gogosile astea au iesit minuat. Au crescut si au iesit foarte pufoase.Eu le-am umplut cu gem de gutui cu nuca si au iesit delicioase. Inca o data multumesc ptr postarea retetei

    RăspundețiȘtergere
  18. Cu multa placere veveadri, ma bucur ca ti-au iesit. Cu gem de gutui si nuca nu am facut, dar suna foarte bine. O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  19. multumim pentru reteta aceasta minunata,azi am facut si eu aceasta reteta de gogosi pentru familia mea,dar am dublat portiile ca suntem 6 persoane in casa si la toti ne plac dulciurile
    tin sa te felicit pentru aceasta reteta este prima data cand am intrat pe blogul tau si imi pare bine ca te-am gasit,cu siguranta te voi mai cauta si pentru alte retete
    iti doresc multa sanate si putere de munca ca sa ne mai uimesti cu bunatatile facute de tine

    RăspundețiȘtergere
  20. Vero ma bucur ca ti-ai iesit, de fapt este o reteta foarte usoara...Te pup si sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  21. acum le am pe masa sper sa iasa :-ss

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jasmyn iti vor iesi cu siguranta. Ai sa vezi cat sunt de bune. Te astept cu vesti sa-mi spui daca ti-au placut!

      Ștergere
    2. Foarte bune si eu am facut si meau esit foarte buenas.

      Ștergere
  22. Foarte delicioase, multumesc Naina, reteta ta m-a ajutat foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
  23. ...Eu te rog să te potoleşti...şi când mai faci ţine pentru tine...nu mai împărtăşi pe net aşa ceva...te poţi face responsabilă de evenimente grave...leşinuri, crize, nevroze, plânsete cu sughiţuri etc ;-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat ca nuttela este numai pentru tine...data viitoare le fac numai cu gem...:)))

      Ștergere

Print

Print Friendly and PDF