sâmbătă, 5 iunie 2010

Tort cu crema de zahar ars


Poftiti la un desert foarte simplu si gustos.
Ingrediente:

Pentru crema de zahar ars:
1,2 l lapte ( eu am o forma de tort mai mare, de 28 cm)
10 oua
10 linguri zahar
10 linguri de zahar pentru caramelizat
zahar vanilat
esenta de rom
1 lingurita de ness optional

Pentru blat:
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
zahar vanilat
esenta vanilie

Prima data ne apucam sa facem crema de zahar ars.
Se incalzeste laptele putin cu zaharul. Separat amestecam ouale intregi, apoi turnam laptele peste oua si amestecam incontinuare. Punem si nessul cu aromele.

Intr-o tava de tort punem cele 10 linguri de zahar la caramelizat, miscand tava circular pentru a se tapeta cu zaharul ars.

Turnam amestecul de oua cu lapte in tava si dam la cuptor la 200 grade pentru cca 30 min.

Ne apucam apoi de blat.
Separam albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat spuma, apoi se pune treptat cate o lingura de zahar pana devine ca o bezea. Se incorporeaza cate un galbenus si sa nu uitam de arome.

Dam mixerul la o parte si adaugam cate o lingura de faina amestecand de jos in sus.
Dupa cele 30 min cat crema de zahar ars a stat la cuptor, o scoatem si verificam daca s-a inchegat, daca da, turmam compozitia de blat si mai dam la cuptor tot pt 30 min.


 La final arata cam asa:

Lasam sa se raceasaca in tava, iar apoi punem un platou deasupra si rasturman.O dam la frigider peste noapte cu tava cu tot, fara sa miscam tava. Intre timp siropul de la crema de zahar ars va insiropa blatul.

Dimineata al meu arata asa:
Noi l-am consumat asa, dar ii sta foarte bine si imbracat in frisca....:-)))
Poftiti la o feliuta!

39 de comentarii :

  1. de departe este preferatul meu iar tie ti-a iesit minunat...nici nu se putea altfek\l...nota 10 e prea mica

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar ca tortul asta este super.l-am facut si eu si mi-a ramas la inima.al tau a iesit foarte reusit.felicitari draga mea.
    aaaa si mi-a zis cineva ca iese si mai yummy daca inainte de al rasturna pe platou se insiropeaza blatul cu un sirop de ciocolata cu lichior sau brandy.acum ciocolata este dar la brandy....vrabia malai viseaza :))
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata perfect.. mi-ai facut pofta de crema de zahar ars :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Super fain ti-a iesit.In prima poza, felia aia zici ca-i taiata cu laserul.Superb.
    Si noua ne place tare mult acest tort.
    Duminica placuta sa ai in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc pentru aprecieri, sper ca v-am facut pofta si va apucati si voi de treaba....:-))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Felicitari:retetele clare , insotite de foto pe etape. Imi place mult. Am ajuns, daca caut o reteta, intai sa consult blogul tau. Multumesc, Catrinel

      Ștergere
  6. Wow, ce feliuta perfecta!Mie niciodata nu mi-a iesit atat de uniform.super,felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bine arata! O felie super apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
  8. ti-a iesit perfect !bravo !imi vine sa musc monitorul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ti-a iesit foarte bine si arata spectaculos de bine.Sper sa nu bagi de seama ca ti-am furat o feliuta!doar una mica!jur ca nu mai fur inca una!pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  10. Looks delicious! An interesting recipe.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai reusit sa imi faci o pofta teribila astfel ca acum am crema in cuptor si ma apuc de blat. Sa vedem ce iese.

    RăspundețiȘtergere
  12. Bravo Cristina. Ma bucur sa aud asta. Te astept cu vesti sa-mi spui cum a iesit. O zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  13. Trebuie sa le faci o propunere celor de la Starbucks... dupa ce am testat iti spun sigur ca succesul e garantat! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Naina, multumesc pentru reteta. Am facut ieri tortul a iesit foarte bine, zic eu, chiar daca nu perfect ca si al tau. Am pus si pozele pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  15. Helen nu mai am timp nici de blog, apoi de Starbucks...Ma gandesc serios sa le vand reteta..:-))))

    RăspundețiȘtergere
  16. Super arata tortul... felicitari!..

    RăspundețiȘtergere
  17. Tb sa fac si eu tortul asta...arata perfect! Ma servesc...mmmmmmmmmmm!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. am facut o si a iesit super

    RăspundețiȘtergere
  19. Este tortul meu preferat.... si este a doua oara cand il fac dupa reteta ta si nu mai dau innapoi..la retetele vechi.... este cel mai perfect tort de mere cu crema de zahar ars pe care l-am facut pana acum..... Merita incercat si savurat din plin!!! il recomand la toti !!! :-)

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim ma bucur ca iti place! Poate incerci si alte retete...:-). Te astept cu pareri. O zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  21. stiam ca am vazut undeva reteta care arata cum trebuie,am cautat de-am ametit dar uite ca n-a fost degeaba.pupu-te ! il am in cap de sambata de cand am cumparat boabele alea de tonka.

    RăspundețiȘtergere
  22. E foarte bun :) :-j , dar la noi nu apuca dimineata :))

    RăspundețiȘtergere
  23. buna ,eu am si fac orice fel de reteta de prajituri ,torturi ,cozonaci etc......am sa-l incerc si pe asta ,arata bestial si cred ca la gust este divin....am sa-l fac vineri si am sa intrau sa-ti spun cum a iesit ...pupici (ms de reteta)

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ,ai niste prajituri superbe si cred ca sint la fel debune dupa cum sint si la aspect.te rog spunemi daca stii cum se cheama forma de taiat zaharul ars caramelizat pe dobos . Am vazut la cineva pe un blog ca numai o punea deasupra si o apasa putin si gata era ca si taiat deja. Eu locuiesc in Spania si aici nu stiu unde sa caut dar nici nu stiu cum ii zice. Daca cineva stie va rog scrietimi la adresa de email sa fiu sigura ca o primesc. Multumesc mult. iosuaisrael@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna Iosua si multumesc pentru aprecieri. Nu stiu despre ce cutit vorbesti, dar zaharul ars se taie foarte bine cu un cutit incalzit usor si uns cu putin ulei.

    RăspundețiȘtergere
  26. compozitiile se pot pune in acelas timp ,crema de zahar ars apoi blatul si se introduc in cuptor se coc deodata.se rastoarna din tava a doua zi . Super bun

    RăspundețiȘtergere
  27. Tare delicios! si arata fff bine!!!Acum am pus crema la cuptor :))


    RăspundețiȘtergere
  28. perfect,felicitariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    RăspundețiȘtergere
  29. Arata intr-un mare fel si cu siguranta este delicios , dar am si eu o intrebare ,forma de tort este din aceea cu margini detasabile ? Tare as vrea sa incerc aceasta reteta dar nu stiu exact despre ce forma vb .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, este o tava normala de tort fara margini detasabile, si te sfatuiesc sa nu folosesti din aceea pt ca o sa-ti curga siropul in cuptor...

      Ștergere

Print

Print Friendly and PDF