duminică, 25 aprilie 2010

Fursecuri fragede




De ceva vreme caut o reteta de fursecuri si in sfarsit am gasit una foarte buna. Au iesit niste fursecuri excelente, care au disparut imediat. Sunt foarte usor de preparat si nimic sofisticat.
Reteta este luata de pe blogul lui Kyra , o noua prietena din blogosfera. Multumesc Kyra!

Ingrediente:
300 gr unt
300 gr zahar
2 oua
esenta vanilie
450 gr faina
1pliculet praf de copt
putina sare

pentru decorat: ciocolata, nuci, alune, stafide, bombonele...dupa imaginatie
Untul (neaparat la temperatura camerei), se freaca cu zaharul la viteza mica a mixerului.
Se adauga ouale si aromele.
 
Faina se cerne si se amesteca cu praful de copt si sarea. Se pune cate putin in compozitia cu unt pana se incorporeaza toata, amestecand cu mixerul tot la viteza mica.
 
Din aluat se pune cu lingura in posh si se fac forme in tava, daca nu aveti posh, se fac bilute cu mana care se aplatizeaza cu degetele si se pun in tava neunsa. Se lasa spatiu mai mare intre ele, pentru ca la cuptor o sa creasca si se mai intind. 
 

Se dau la cuptor pentru 10 minute, pana cand marginile devin maronii. Se desprind cu ajutorul unei spatule sau cutit. Se orneaza dupa plac...:-)



31 de comentarii :

  1. Ce dragute sunt, si cred ca-s si delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Naina,arata tare bine,trebuie sa le fac si eu!
    Defapt le-am vazut la Kyra,pe care o stiu demult si de atunci imi trag cu ochiul,dar acum si tu mai convins sa le fac!
    O saptamina reusita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariana eu te sfatuiesc sa le faci ca nu o sa-ti para rau. Chiar sunt delicioase si foarte usor de facut.

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow! Dar te-ai chinuit sa le dai forma! Ti-au iesit foarte frumoase! Felicitari!

    Eu tocmai am terminat de mancat eclairele facute dupa reteta ta. Din pacate nu am apucat sa le fac poze... Asa ca n-am cu ce sa ma laud... Am o burtica asa de plinaaaa.... :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa ne fie de bine Kyra draga....Cum ti-au iesit eclerele??

    RăspundețiȘtergere
  6. arata foarte bine si nici costisitoare nu's.le incerc si eu cand ma intorc in Pakistan.pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Tare frumusele ti-au iesit.. Bravo!!! ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. naina,reusesti de fiecare data sa ma surprinzi in mod placut...nu stiu cum faci dar din mainile tale ies nu mai bunatati...mai intai m-ai dat gata cu checul(inca nu am uitat promisiunea facuta) acum cu fursecurile...trece-le si pe astea pe lista din vara;))
    pup si felicitari!esti o adevarata gospodina

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Alexandra, datorita tie am inceput o saptamana minunata.....cu asa complimente, nici nu se poate altfel. Te pup si o saptamana frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  10. arata bine, si cu cata migala le-ai impodobit :)
    felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Wooow cata rabdare la ornat!!!!Frumoase si invitante!!!Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. am dat intamplator de acest blog si m-a fascinat pe loc....felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  13. Felicitari!!!Fursecurile arata foarte bine!!! Am sale fac si eu. Steluta

    RăspundețiȘtergere
  14. Am facut si eu fursecurile in weekend si au fost apreciate :D As vrea sa-mi zici daca se poate ce topping-uri folosesti? Ceva reteta sau le cumperi? Am vazut si la briose, arata tare bine, dar habar nu am cum se fac sau cu ce.

    RăspundețiȘtergere
  15. Cristina topingurile sunt de la dr. oetker la plic, sau amesteci zahar pudra cu putin lamaie pana se face o glazura alba. ca sa o colorezi poti pune colorant alimentar. poti sa faci si caramel ( zahar ars peste care pui smantana). sper ca am fost clara si ai inteles ce am scris, daca nu sa-mi spui...:-)

    RăspundețiȘtergere
  16. Daa multumesc frumos. Acum ca vine vineri o sa am vreme de experimente prin bucatarie. Imi place blog-ul tau am uitat sa-ti spun ;)) te pup

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Cristina, si eu te pup! Spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere
  18. Sa le incerci si pe astea. Eu am fost foarte incantata de rezultat, pentru cat de putine ingrediente au.http://www.acasatv.ro/retete-dr-oetker/fursecuri-fragede.html

    RăspundețiȘtergere
  19. Am facut reteta ta, inca nu mi-am dat jos sortul, dar tin sa spun ca au iesit extraordinare fursecurile.
    Cu siguranta vor fi o incantare pentru cei mici, si nu numai :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Anonim ma bucur ca ti-au placut....

    RăspundețiȘtergere
  21. Am devorat cateva fursecuri, mi-am dat sortul jos si fac o pauza. Doar cat sta amandina la cuptor :)
    O sa imi fac un user la tine pe blog, pentru ca ai multe retete care imi plac, unele noi altele pe care le stiam si facut deja.
    O dupa-masa placuta!

    RăspundețiȘtergere
  22. intrebare: ca sa nu se lase blatul de amandina, il scot din cuptor sau il las acolo la caldura pana se raceste?

    RăspundețiȘtergere
  23. Poti sa te semnezi cu numele...Sa scoti blatul de amandina, nu il lasi in cuptor pt ca se va arde. El se raceste afara.

    RăspundețiȘtergere
  24. Scos, nu s-a lasat, miroase ff bine. Maine fac crema si decorul, caci va fi transportata la Tg. Mures aceasta prajitura.Si fursecurile.
    Multumwesc pt raspunsul prompt.

    RăspundețiȘtergere
  25. Poti sa o faci de astazi toata....se insiropeaza, si maine va fi si mai buna. Cu mare drag, oricand!

    RăspundețiȘtergere
  26. Prajitura si fursecurile au ajuns cu bine la destinatie si s-au consumat in 15 min. Foarte bune, bucatareasa a fost laudata si tin sa iti transmit si tie catev alaude,pentru ca am folosit retetele tale. Multumesc si La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  27. P.S. De Revelion, am 'cerere' pentru amandina, si cred ca o voi face in forma de tort, sa fie mai speciala ca este pentru fiul meu. Poate apuc sa fac niste fotografii...

    RăspundețiȘtergere
  28. Anamaria ma bucur din suflet ca am avut succes, si eu si tu...:-))). Sa stii ca si eu tot comanda de amandina am pentru Revelion, si il fac tot in forma de tort. La multi ani! Te pup, sa fi sanatoasa si iubita!

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF