marți, 6 aprilie 2010

Pasca cu smantana


Reteta aceasta de pasca este foarte usor de facut si foarte, foarte  buna!!
Eu o fac de 15 ani si niciodata nu am dat gres cu ea.:)
Ingrediente:
Foaia:
150 gr unt
200 gr faina
70 gr zahar
2 galbenusuri
zahar vanilat
coaja rasa de lamaie

Untul la temperatura camerei se amesteca cu faina cernuta si restul de ingrediente. Veti optine o coca moale care se intinde pe fundul unei tavi de tort cu diametrul de 28 cm.
Se poate face si intr-o tava dreptunghiulara, iese la fel de buna.
Pentru umplutura avem nevoie de:
800 gr smantana grasa (20% grasime)
8 galbenusuri
6 albusuri batute spuma
6 linguri faina
3 linguri gris
10 linguri zahar
3 pliculete zahar vanilat
esenta de vanilie
Optional: stafide 
Smantana se pune intr-un vas mai maricel si se amesteca cu galbenusurile, zaharul si aromele. 
Punem grisul iar apoi faina(neaparat cernuta), si amestecam bine.
Adaugam albusurile batute spuma si amestecam de jos in sus (nu circular).
Compozitia obtinuta se pune peste foaie ...
...si se da la cuptor la 180 grade cca 30-35 minute sau pana se rumeneste.
Dupa ce pasca s-a copt se lasa sa se raceasca de tot.
Se feliaza si se serveste pudrata cu zahar pudra.
Pofta buna si sa fiti sanatosi!


34 de comentarii :

  1. Ce gâteau semble délicieux.
    Je note la recette.
    A bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci beaucoup Nadjibella!! A bientot!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cea mai delicioasa pasca! Zeccceeee plusss!
    Vei avea o surpriza, cat de curand!
    Sa stii ca voi face si eu reteta ta! Chiar ma gandeam si la varianta asta !

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Gospodina sa stii ca este o pasca delicioasa, secretul este sa o lasi sa se patrunda bine si la mijloc. Daca nu ai o forma de tort mare, mai bine o pui intr-o tava dreptunghiulara, iese la fel de buna. Te pup si te astept cu vesti!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. draga Naina asta e o prajitura in toata puterea cuvantului!bravo la tine!
    Iepurasul a trecut pe la mine si mi-a dat doua premii pe care doresc sa ti le ofer la randul meu.te astept cu drag sa le ridici.pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Invierea Domnului sa va aduca armonie in casa si in gand, impacare si regasirea intelepciunii in sanul familiei. Hristos a inviat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sigur e buna pasca ta NAINA si arata chiar foarte bine,de ce spun buna?pentru ca si eu am facut o pasca tot fara aluat cam in stilul la ata si a fost super buna!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Sarah, o sa trec sa-mi ridic premiile...:-))Te pup!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabriela eu in fiecare an, numai pasca asta o fac. Nu o fac niciodata cu coca de cozonac. Mi se pare ca este prea mult... si cozonac, si pasca cu coca de cozonac...:-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Naina,multumesc pentru vizita si sustinere!!!
    Am facut o vizita pe blogul tau si ce am vazut mi-a placut mult!!!!
    Felicitari!!!!
    Merçi!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Judy si eu iti multumesc ca mi-ai intors vizita. Si mie mi-a placut tare mult blogul tau. Te-am adaugat in readerul meu sa te vizitez mai des...:-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Daaa, asa o face mama, in forma dreptunghiulara. Multumesc pentru sfat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cam cat trebuie sa stea la cuptor? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim, trebuie sa stea cam 1:30-2 ore la cuptor,sau pana trece testul scobitorii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Am facut pasca aceasta pentru prima oara acest an, si sotia a fost foarte incintata. Ea fiind din Ukraina, nu stia de pasca noastra, iar primul contact a fost foarte pozitiv. I-au placut si cozonacul, si pasca cu brinza (facute cu aluat crescut), dar mai ales pasca aceasta cu smintina. Multumiri!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Cristian ma bucur din suflet ca ai ales sa faci reteta mea de pasca, o reteta foarte usor de executat din punctul meu de vedere.Salutari sotiei!

    RăspundețiȘtergere
  17. buna te rog spune-mi daca amesteci si bezeaua de albus si stafidele sau sunt doar deasupra?multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  18. SE PUNE CEVA DE CRESCUT LA FOAIE

    RăspundețiȘtergere
  19. Sarut mana, Naina. Si mama facea pasca asta si numea aluatul necrescut - ALUAT RAPID. De ce precizez: in bucataria romaneasca domina lipsa terminologiei precise. Sunt unele mancaruri absolut delicioase care au niste nume anodine, care nu sugereaza nimic. Sugerez tuturor gospodinelor sa dea nume inspirate si frumoase mancarurilor, cam cum fac francezii.
    Cu acelasi aluat mama facea si pasca cu ciocolata si pasca cu branza.
    Am facut pasca si eu dupa retetele mamei, dar totdeauna imi iese prea multa umplutura si prea putin aluat :) (Gatesc si eu de 2-3 ori pe an, dar rezultatele sunt foarte bune! nevasta-mea e incantata!)Si in fiecare am mi-am promis sa maresc proportional cantitatile pentru aluat, dar tot uit! Bineinteles, gustul e absolut superb!
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna Naina , intrebarea mea este..........smantana se pune la stors intocmai ca branza sau doar se leaga cu faina?

    RăspundețiȘtergere
  21. "se da la cuptor la 180 grade cca 30-35 minute sau pana se rumeneste...." Cu 100 inaite? :D deci vreo 2 ore de fapt?

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna! Am acuma in cuptor pasca, merge sa fac proba cu scobitoarea sa vad daca e gata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Merge dupa ce este rumenita...nu i se intampla nimic

      Ștergere
    2. S-a rumenit... si acuma e in cuptor,,, a si crapat:( nu stiu de ce... cuptor electric, 180 gr , sus jos si ventilatie:(
      Am incercat cu scobitoarea dar parca tot ar mai trebui lasata putin desi deacuma e prea rumena ...forma a fost de 28 cm dar mi s-a parut ca inalta compozitia... era mai bine sa o fi pus in tava dreptunghiulara... asta e deacuma.,,, poate urmatoarea tura imi va iesi...

      Ștergere
    3. Nu-i nimic ca s-a crapat, si la mine se crapa.
      Poti sa o scoti daca este prea rumena...cand se raceste se mai intareste, nu te panica, va fi perfecta :)

      Ștergere
  23. Aluatul este ca pentru crostata care face in Italia - se numeste pasta frolla. Eu folosesc reteta tramandata de la bunici, fara aluat, in loc de smintina se foloseste brinza de vaci trecuta prin strecuratoare, aromatizata cu vanilie, stafide, coaja de lamiie si multa scortisoara.

    RăspundețiȘtergere
  24. smântâna se pune într-un tifon cu o seară înainte într-un vas cu mălai. mălaiul absoarbe zerul și pasca nu mai crapă

    RăspundețiȘtergere
  25. De ce nu este scris timpul corect de coacere? Sunt foarte dezamagita! Aluatul nu s-a copt bine desi pasca s-a rumenit. Cred ca 30-35de minute este prea putin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Anamaria, timpul de coacere este scrie foarte corect...trebuie sa-ti cunosti cuptorul iar cel mai bine este ca in cuptor sa ai un termometru special care arata cate grade sunt in cuptor. Daca intr-o reteta scrie un timp de coacere si produsul tau nu s-a copt, il mai tii la cuptor. Bucataria nu este stiinta exacta. Imi pare rau ca ai fost nemultumita, dar mie pasca mi se coace in 35 minute.

      Ștergere
  26. Felicitari pentru reteta!!! Desi imi era teama la inceput rezultatul a iesit absolut delicios! Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF