marți, 6 aprilie 2010

Pasca cu smantana


Reteta aceasta de pasca este foarte usor de facut si foarte, foarte  buna!!
Eu o fac de 15 ani si niciodata nu am dat gres cu ea.:)
Ingrediente:
Foaia:
150 gr unt
200 gr faina
70 gr zahar
2 galbenusuri
zahar vanilat
coaja rasa de lamaie

Untul la temperatura camerei se amesteca cu faina cernuta si restul de ingrediente. Veti optine o coca moale care se intinde pe fundul unei tavi de tort cu diametrul de 28 cm.
Se poate face si intr-o tava dreptunghiulara, iese la fel de buna.
Pentru umplutura avem nevoie de:
800 gr smantana grasa (20% grasime)
8 galbenusuri
6 albusuri batute spuma
6 linguri faina
3 linguri gris
10 linguri zahar
3 pliculete zahar vanilat
esenta de vanilie
Optional: stafide 
Smantana se pune intr-un vas mai maricel si se amesteca cu galbenusurile, zaharul si aromele. 
Punem grisul iar apoi faina(neaparat cernuta), si amestecam bine.
Adaugam albusurile batute spuma si amestecam de jos in sus (nu circular).
Compozitia obtinuta se pune peste foaie ...
...si se da la cuptor la 180 grade cca 30-35 minute sau pana se rumeneste.
Dupa ce pasca s-a copt se lasa sa se raceasca de tot.
Se feliaza si se serveste pudrata cu zahar pudra.
Pofta buna si sa fiti sanatosi!


23 de comentarii:

  1. Ce gâteau semble délicieux.
    Je note la recette.
    A bientôt.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Merci beaucoup Nadjibella!! A bientot!!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cea mai delicioasa pasca! Zeccceeee plusss!
    Vei avea o surpriza, cat de curand!
    Sa stii ca voi face si eu reteta ta! Chiar ma gandeam si la varianta asta !

    RăspundeţiȘtergere
  4. Draga Gospodina sa stii ca este o pasca delicioasa, secretul este sa o lasi sa se patrunda bine si la mijloc. Daca nu ai o forma de tort mare, mai bine o pui intr-o tava dreptunghiulara, iese la fel de buna. Te pup si te astept cu vesti!!!

    RăspundeţiȘtergere
  5. draga Naina asta e o prajitura in toata puterea cuvantului!bravo la tine!
    Iepurasul a trecut pe la mine si mi-a dat doua premii pe care doresc sa ti le ofer la randul meu.te astept cu drag sa le ridici.pupici

    RăspundeţiȘtergere
  6. Invierea Domnului sa va aduca armonie in casa si in gand, impacare si regasirea intelepciunii in sanul familiei. Hristos a inviat!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Sigur e buna pasca ta NAINA si arata chiar foarte bine,de ce spun buna?pentru ca si eu am facut o pasca tot fara aluat cam in stilul la ata si a fost super buna!pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Multumesc Sarah, o sa trec sa-mi ridic premiile...:-))Te pup!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Multumesc la fel si tie Dian@!!!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Gabriela eu in fiecare an, numai pasca asta o fac. Nu o fac niciodata cu coca de cozonac. Mi se pare ca este prea mult... si cozonac, si pasca cu coca de cozonac...:-)

    RăspundeţiȘtergere
  11. Naina,multumesc pentru vizita si sustinere!!!
    Am facut o vizita pe blogul tau si ce am vazut mi-a placut mult!!!!
    Felicitari!!!!
    Merçi!!!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Judy si eu iti multumesc ca mi-ai intors vizita. Si mie mi-a placut tare mult blogul tau. Te-am adaugat in readerul meu sa te vizitez mai des...:-)

    RăspundeţiȘtergere
  13. Daaa, asa o face mama, in forma dreptunghiulara. Multumesc pentru sfat!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Cam cat trebuie sa stea la cuptor? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  15. Anonim, trebuie sa stea cam 1:30-2 ore la cuptor,sau pana trece testul scobitorii.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Am facut pasca aceasta pentru prima oara acest an, si sotia a fost foarte incintata. Ea fiind din Ukraina, nu stia de pasca noastra, iar primul contact a fost foarte pozitiv. I-au placut si cozonacul, si pasca cu brinza (facute cu aluat crescut), dar mai ales pasca aceasta cu smintina. Multumiri!!!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Cristian ma bucur din suflet ca ai ales sa faci reteta mea de pasca, o reteta foarte usor de executat din punctul meu de vedere.Salutari sotiei!

    RăspundeţiȘtergere
  18. buna te rog spune-mi daca amesteci si bezeaua de albus si stafidele sau sunt doar deasupra?multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  19. SE PUNE CEVA DE CRESCUT LA FOAIE

    RăspundeţiȘtergere
  20. Sarut mana, Naina. Si mama facea pasca asta si numea aluatul necrescut - ALUAT RAPID. De ce precizez: in bucataria romaneasca domina lipsa terminologiei precise. Sunt unele mancaruri absolut delicioase care au niste nume anodine, care nu sugereaza nimic. Sugerez tuturor gospodinelor sa dea nume inspirate si frumoase mancarurilor, cam cum fac francezii.
    Cu acelasi aluat mama facea si pasca cu ciocolata si pasca cu branza.
    Am facut pasca si eu dupa retetele mamei, dar totdeauna imi iese prea multa umplutura si prea putin aluat :) (Gatesc si eu de 2-3 ori pe an, dar rezultatele sunt foarte bune! nevasta-mea e incantata!)Si in fiecare am mi-am promis sa maresc proportional cantitatile pentru aluat, dar tot uit! Bineinteles, gustul e absolut superb!
    Sarbatori fericite!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna Naina , intrebarea mea este..........smantana se pune la stors intocmai ca branza sau doar se leaga cu faina?

    RăspundeţiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF