sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Tort cu mere si frisca


 Pentru inceput avem nevoie de:
300 gr zahar
1,5 kg mere (depinde cat de mare este tava)
1 pahar mic cu apa
esente
scortisoara
Se caramelizeaza zaharul pe tava de tort, dupa care merele curatate de coaja si de seminte se aseaza in tava. Se toarna peste ele apa si se lasa sa fiarba pana scade apa.
Cand este gata se pune peste mere un pic de unt si scortisoara.

Pandispan.
8 oua
8 linguri apa
8 linguri ulei
300 gr zahar
300 gr faina
Se bat albusurile spuma, se pune la fiert apa cu zaharul, iar apoi se toarna fierbinte peste albusurile batute spuma. Pui galbenusurile pe rand, cele 8 linguri de ulei, iar apoi faina in ploaie mestecandu-se de jos in sus
Se toarna compozitia peste mere si se da la cuptor.


 Cand se raceste se orneaza cu frisca.



Pofta buna!

6 comentarii :

  1. vin cu cateva adaugiri : peste merele curatate de coaja si asezate in oala cu zahar caramel, se adauga nuci , unt , stafide si scortisoara , atat pe mere cat si in mijlocul lor; apoi se introduce cratita la cuptor ( fara a se mai aduga apa sau alt lichid ) timp de 45 min , apoi se toarna compozitia de pandispan din 5 oua, 5 lg zahar, 4 lg cu varf de faina , 1 lg cacao si 1 lingura rasa de pesmet; cand e gata copt se rastoarna pe platou si cand e rece se orneaza cu frisca.

    luminita

    RăspundețiȘtergere
  2. Luminita o sa incerc si reteta ta, multumesc ca mi-ai impartasit secretul. In mere nu pun nimic ca am niste mofturosi in casa....:-)

    RăspundețiȘtergere
  3. am uitat sa mentionez un lucru : dupa ce rastorn tortul pe platou , adaug pe marginea tortului cate o lingura de sirop ( zahar si apa ),si-l tot insiropez asa pina blatul este suficient de insiropat( pesmetul din blat il face mai buretos);
    dar , oricum l-ai face , tortul de mere este intotdeauna delicios!

    luminita

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Luminita ca mi-ai spus secretele...:-), am sa-l fac si asa cum zici tu cu siguranta, suna fooooarte bine. Te pup si te mai astept pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am alta reteta pentru tortul de mere.Pun zaharul in cratita, peste el merele curatate si umplute cu visine din dulceata si le bag la cuptor. le las pana cand merele se coc. Nu pun pesmet in pandispan.
    Pandispanul il pun peste mere, dupa ce se racesc. Le bag iar in cuptor pana pandispanul trece proba cu scobitoarea. E un tort delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am uitat sa spun ca peste merele curatate pun 100g de unt taiat cubulete. Aproape ca nu mai trebuie insiropat dupa ce il rastorni.

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF