luni, 11 iunie 2012

Placinta Dobrogeana


Placinta Dobrogeana se poate face in varianta dulce sau sarata, dupa placul fiecaruia, sau dupa cum aveti branza prin frigider.
Ingrediente:
1 pachet foi de placinta
700 gr branza de vaci
500 gr smantana
5 oua
125 gr unt topit
Daca preferati placinta dulce puneti zahar si stafide.

Branza de vaci se amesteca cu jumatate din smantana.
Se ung pe rand cu unt topit 2 foi de placinta si se suprapun.
 Peste foi se pune o mica parte din branza amestecata cu smantana si se intinde pe toata suprafata foilor.
 Se ruleaza foaia cu grija si se aseaza in tava unsa cu unt sau tapetata cu hartie de copt.
La fel se procedeaza cu toate foile.
Daca aveti tava mai mica, si nu va intra 6 bucati de placinta, puneti 3 foi de placinta in loc de 2.
 Se unge cu unt topit si se inteapa pe alocuri cu furculita.
Ouale se bat bine cu restul se smantana si se toarna peste placinta in tava.
 Se da la cuptor la foc potrivit pentru 45 minute, sau pana se rumeneste.
Dupa plac se serveste pudrata cu zahar pudra.
Nu uitati paharul cu bere rece!


7 comentarii :

  1. Placinta este grozava ! :)
    In pauze,la facultate,cumparam de la o patiserie dar gaseam doar farame de branza.
    Mai bine o mumeau placinta dobrogeana cu urme !:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Adina, cunosc genul ala de placinta cand te bucuri ca ai dat de branza...:-)

      Ștergere
  2. Am vazut poza pe FB si nu ma dumiream cum le-ai facut. Arta super si la gust cu multa branza... e tare buna. pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-e foameeee :))
    Arata super bine, trebuie neaparat sa incerc si eu reteta!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Reteta si preparatul nu le mai comentez, ca se stie ca sunt grozave, mai ales cand produsul final e facut de tine!
    Mie mi-a placut cel mai mult ultimul rand scris de tine!!!
    Si-mi place la nebunie!!!
    "Nu uitati paharul cu bere rece!"
    :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri Marcel! Cat despre ultimul rand scris, nu am spus decat adevarul....as mintii daca as scrie ca am mancat-o insotita de un pahar de apa plata cu lamaie sau laptic rece......:P

      Ștergere
  5. simplu, traditional romanesc si foarte buna!

    RăspundețiȘtergere

Print

Print Friendly and PDF